Welke info zet je op de trouwkaart?
Een idee voor de trouwkaart ontstaat door samen met het bruispaar te brainstormen. Als het idee of thema er is en ik heb daarna het ontwerp gemaakt is er de vraag: Welke info moet er eigenlijk op de trouwkaart?
De receptie-, dag- en avondgasten moeten namelijk wel weten hoe laat en waar ze worden verwacht.
Het is best lastig om iedereen te laten weten hoe de dag er uit gaat zien.
Een Save The Date kaart is daar al een mooi middel om van te voren aan de gasten te laten weten of zij de gehele dag of alleen ‘s avonds vrij moeten houden. Voor de receptiegasten kan je dan apart een kaartje toevoegen dat zij bijvoorbeeld welkom zijn tijdens en na de ceremonie voor de toost.
Het is van belang om de gasten op de hoogte te brengen van het volgende:
• datum en tijdstip van de ceremonie
• adresgegevens van trouw- & feestlocatie en aanvangstijd van het feest
• naam ceremoniemeester, telefoonnummer en email
• cadeautip
• RSVP*
*Vragen om een response per mail is wel fijn. Het bijhouden van de gastenlijst gaat op die manier gemakkelijker. Dan is het nog kwestie van indelen over de verschillende momenten (dag/receptie/avond) en alles is duidelijk. Als je dan later nog eens iets aan een gast wilt vragen of een mail aan alle daggasten wilt sturen, kan je er zeker van zijn dat alle mailadressen juist zijn.
Natuurlijk zijn jullie vrij alles te doen zoals je wilt en zijn er geen geschreven “regels” over hoe dit aan te pakken. Kom je er niet uit of heb je een idee? Natuurlijk denk ik hierover al mee tijdens het ontwerpen van de kaart.